سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

بایگانی
جوانانی از جنس علی‌محمدی و احمدی روشن متخصصانی از جنس دانشمندان هسته‌ای و فضایی ایران که در زمان تحریم و فشار به قله‌های علمی دست یافتند و نمونه‌ای شدند بر واقعی بودن شعار ما می‌توانیم.



به گزارش سنت نیوز، در شماره قبل به عداوت دشمن و هدفش در تضعیف روحیه و اعتماد به نفس جوان مسلمان ایرانی اشاره کردیم و گفته شد آن‌ها به این دلیل این نقشه را پیگیری می‌کنند تا با ایجاد روحیه ما نمی‌توانیم در جوانان و جامعه، جلو تعالی و رشد ملت‌ها را بگیرند و بتوانند همانند گذشته سرمایه و دارایی‌های ملی کشورهای در حال توسعه را چپاول کنند.

اما در ایران اسلامی جلو اولویت منافع هر کشوری بر منافع ملت ایران گرفته شد، کشوری که روزگاری نقش ژاندارم را برای حفاظت از منافع غرب و آمریکا در منطقه بازی می‌کرد امروز تبدیل شده به بزرگ‌ترین خطر منفعت‌طلبی استکبار جهانی، امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران ۱۸۰ درجه در تمام عرصه‌ها با اهداف آمریکا تفاوت دارد، همین جاست که دلیل دشمنی‌های آن‌ها با مردم ایران مشخص می‌شود.

اگر هدف آمریکا در کشورهای منطقه تجزیه این کشورها و حمایت از تروریسم به دلیل افزایش امنیت اسرائیل بوده، جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت از همسایه مسلمان خود و افزایش قدرت مقاومت با دست نشانده‌های امریکا مخالفت کرده و از کشورهای اسلامی حمایت کرده است، دلایل کافی برای فهم عمیق بودن و ریشه‌ای بودن تضاد میان اهداف و منافع ایران و آمریکا وجود دارد که با توجه به همین موضوع بسیاری از اقدامات ضد ایرانی آمریکا مشخص می‌شود.

اما باوجود ۳۶ سال دشمنی و امتحان انواع راه‌های ممکن برای متوقف کردن ایران، ایران اسلامی با تکیه‌بر توان نیروی جوان داخلی و متخصصان توانمندش بر تمام توطئه‌های دشمن فائق آمده است، جوانانی از جنس علی‌محمدی و احمدی روشن متخصصانی از جنس دانشمندان هسته‌ای و فضایی ایران که در زمان تحریم و فشار به قله‌های علمی دست یافتند و نمونه‌ای شدند بر واقعی بودن شعار ما می‌توانیم.

گاهی دشمن با استفاده از ابزار رسانه، دروغ‌ها و شبهاتش را باهدف‌ تضعیف کشور وارد بدنه جامعه می‌کند، گاهی با شایعه‌پراکنی به دنبال بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولین هستند یا به دنبال ایجاد تشنج درباره مسائلی بزرگنمایی می‌کند و مطمئناً اولویت اول و استراتژی منسجم غرب تفرقه‌افکنی و ایجاد شکاف میان کشورهای منطقه و خصوصاً در ایران میان اقوام و مذاهب مختلف است. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی باهدف پیگیری سیاست‌های استکبار و جاسوسی برای سیستم‌های اطلاعاتی آن‌ها به وجود آمده‌اند و ادامه مسیر می‌دهند؛ دیگر رابطه فیس‌بوک با سیا (سازمان اطلاعاتی آمریکا) بر کسی پوشیده نیست و همین‌طور فروش اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مثل وایبر و واتساپ به موساد(سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی) و سیا هم کاملاً واضح است، پیگیری پروژه تفرقه میان تسنن و تشیع در بنگاه دروغ‌پراکنی انگلیس(bbc) و همچنین حمایت رسانه‌ای از گروه‌های تروریستی منطقه خصوصاً داعش مسئله‌ای است که به کارویژه هر روز این شبکه تبدیل شده است و این‌ها نمونه‌هایی از شیوه‌های دشمن برای تضعیف اسلام، جبهه مقاومت و ایران اسلامی بوده است.

در این میان دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی تلاش کرده است تا حدی علاوه بر مقابله با حجمه‌های فرهنگی تبلیغاتی دشمن و روشنگری در این رابطه شروع به معرفی اسلام ناب و رد اسلام آمریکایی و انگلیسی نماید که در این مورد هم با معلوم شدن چهره واقعی آمریکایی‌ها روبرو شدیم، بارها شاهد بوده‌ایم مدعیان آزادی بیان شبکه‌های اطلاع رسانی که مواضعی خلاف سیاست‌هایشان داشته‌اند را متوقف و یا در کشورهای خود فیلتر کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان پرس تی‌وی را نام برد و این عکس‌العمل‌های دشمن نشان از ضعف او در منطق و همچنین هراس از مشخص شدن چهره واقعیش دارد.

در همین رابطه و با توجه به اهمیت اعتقادات و تفکرات جوانان مقام معظم رهبری می‌فرمایند: بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر می‌کند، دو عامل است: یکی تبلیغات گوناگون دشمن است؛ تبلیغاتی که جوان را نسبت به حقایق مقدس اسلامی و حقایقی که در انقلاب به عنوان مسلمات و پایه‌ها و ستونهای اصلی اعتقاد شناخته شده، سست و بی‌تفاوت کند. و عامل دوم، عدم تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است. من گمان می‌کنم که تأثیر عامل دوم، کمتر از عامل اول نباشد؛ چون در نظام جمهوری اسلامی، به طور صریح و علنی، علیه اسلام و اصول اسلامی و مبانی اسلامی و معارف اسلامی، کمتر تبلیغ می‌شود و میدان برای تبلیغ وسیع باز نیست؛ بنابراین تبلیغ دشمن فقط سطح معینی را می‌پوشاند؛ در حالی که عامل دوم، دیگر حد و اندازه‌یی ندارد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۴
سنت نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی