سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

بایگانی
وحدت
با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اخوت اسلامی و همچنین اهمیت موضوعات مذهبی در سیستان و بلوچستان، بنا بر درخواست دانشجویان بسیجی یکی از مصوبات این جلسه همفکری، انجام پیگیری‌های لازم برای پخش اذان اهل سنت از شبکه استانی هامون توسط سازمان بسیج دانشجویی استان است.

به گزارش سنت نیوز، جلسه هم‌اندیشی میان کردستانی، رئیس سازمان صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان و کیخا مسئول بسیج دانشجویی استان به همراه تعدادی از فعالان فرهنگی و دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در تاریخ اول تیر ماه در محل ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

ابتدای جلسه علیرضا کیخا مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن خیر مقدم، گفت: حاضرین در جلسه اعضاء قرارگاه تازه تاسیس شهید زین الدین بسیج دانشجویی که وظیفه آن طراحی عملیات فرهنگی در فضای دانشگاه است، همچنین اعضاء شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان و برخی افراد فرهنگی شهر مانند اعضاء جشنواره مردمی فیلم عمار هستند.

وی افزود: اهمیت این جلسه از آن‌جاست که بالاترین شخصیت رسانه ملی در استان می‌تواند با شناخت ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های استان آن‌ها را به ظهور برساند.

پس از آن سرگزی دبیر قرارگاه زین الدین بسیج دانشجویی اظهار داشت: دید ما به مجموعه صدا و سیما، به عنوان مجموعه انقلابی است، رسانه ملی باید دارای شجاعت برای دفاع از مردم باشد و در این جهت مطالبه‌گرانه عمل کند.

IMG_9763

سپس سخنگو مسئول کمیته محتوا جنواره مردمی فیلم عمار استان عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ فرهنگی و مذهبی بسیار متکثر است و  حدود ۱۴ سال از تاسیس‌ شبکه هامون می‌گذرد، با توجه به این تنوع در استان رویکرد شبکه هامون دارای تعادل لازم نبوده است، البته اخیرا به سمت افزایش تعادل در این مسیر پیش رفته است.

بختیاری مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان، گفت: با توجه به فصل گرما و سختی فعالیت در این استان بسیاری از مردم و ریش سفیدان علاقه مند حضور اردوهای جهادی در سطح استان هستند و در این زمینه تماس های زیادی گرفته می‌شود.

پس از آن خواجه درگی عضو قرارگاه زین الدین بسیج دانشجویی گفت: هدف جلسه آشنایی با ظرفیت‌های بسیج دانشجویی و نحوه تعامل با صدا و سیما است، بسیج دانشجویی در دانشگاه نقش پدرانه و بزرگتری دلسوز دارد از این جهت در تمام عرصه‌های علمی بیشترین آشنایی را به فضای دانشگاه دارد، بسیج دانشجویی اقیانوسی از نیرو و فکر است.

وی افزود: محلی که می‌توان تعامل داشت با صدا و سیما با توجه به حضور بسیج دانشجویی در سراسر استان، سوژه یابی و ایده پردازی است، این توان وجود دارد تا بسیج دانشجویی و صدا و سیما در خلا‌ها و جاهایی که مجموعه های دیگر جرات حضور ندارند وارد شوند.

خواجه درگی عنوان کرد: پیشنهاد جدی و مهم ما در این جلسه پخش اذان اهل سنت از شبکه هامون و صدا و سیمای استان است و بسیج دانشجویی در این جهت پیشگام و درخواست کننده است تا اذان اهل سنت از صدا و سیمای استان پخش شود.

IMG_9770

مصطفی بزی با اشاره به اهمیت خود باوری در هر جامعه‌ای گفت: یکی از مشکلات استان ما اعتماد به نفس پایین و عدم خودباوری است، برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود درباره مفاخر و شخصیت‌های برتر استان مستند‌هایی ساخته شود.

بعد از پایان صحبت‌های تشکل‌ها، کردستانی مسئول سازمان صدا و سیمای استان اظهار داشت: حضور در این استان باعث شد فارغ از نتیجه، برای انجام امور بیشترین توان را بگذاریم، رویکرد من این است که هر کسی بخواهد برای مردم استان کاری انجام دهد ما هم با او همکاری خواهیم کرد و به جریان سیاسی و فکریش کاری نداریم، هرکس بخواهد در حوزه وحدت و اخوت قدم بردار من بدون در نظر گرفتن موضوعات سیاسی و غیره کاملا در رکابش خواهم بود.

مسئول صدا و سیمای استان گفت: صدا و سیما همان‌قدر که در حوزه سیستان فعالیت کرده است در حوزه بلوچستان هم فعالیت داشته و شاید در بلوچستان بیش از سیستان کار کرده که آن هم بی دلیل نبوده است.

کردستانی تصریح کرد: باید ابتدا برنامه های تولیدی یک رسانه را دید و بعد آن را نقد کرد و در این زمینه من کاملا از تولیدات رسانه ملی در استان دفاع می‌کنم، یکی از امتیازات صدا و سیما این است که یک مامن انقلابی و اسلامی است و به همین دلیل وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کنیم شما هم خیلی از انتقاد هایتان را پس می‌گیرید و من هم خیلی از آن‌ها را می‌پذیرم.

در پایان علیرضا کیخا مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اخوت اسلامی و همچنین اهمیت موضوعات مذهبی در سیستان و بلوچستان، بنا بر درخواست دانشجویان بسیجی یکی از مصوبات این جلسه همفکری، انجام پیگیری‌های لازم برای پخش اذان اهل سنت از شبکه استانی هامون توسط سازمان بسیج دانشجویی استان است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۲
سنت نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی