سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

بایگانی

توهین کنندگان به شهدا عاری از شعور‌ اند

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ق.ظ
روزه تنها برای فهمیدن حال ایتام و فقیران نیست، بلکه یک عبادت است، تنها یکی از وجوه روزه درک فقراست، روزه انسان را به یاد قیامت می‌اندازد.حاجی اصغری

به گزارش سنت نیوز، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در جلسه تفسیر جزء دوم قرآن کریم که در مسجد المهدی زاهدان برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در این جزء قرآن مطرح شده است مسأله تغییر قبله مسلمانان است.

وی افزود: قبله مسلمانان در ابتدا بیت المقدس بود، یهودی‌ها مدام می‌گفتند شما اگر دین مستقلی دارید، پس چرا به سمت قبله ما نماز می‌خوانید؟! پیامبر نیز در انتظار بود پیامی از جانب خداوند برسد و تکلیف را مشخص کند خداوند نیز این بشارت را به او داد که به زودی بشارت خواهد رسید.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: سرانجام آیه ۱۴۳ سوره مبارکه بقره نازل شد و در مسجدی که امروز به ذوقبلتین معروف است در بین نماز ظهر، پیامبر صورت خود را به سمت کعبه برگرداند، مسأله تغییر قبله طعنه‌ای است به یهودیان که رسول الله را آزار می‌دادند.

حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه به آیات وجوب روزه در سوره بقره اشاره و بیان کرد: خداوند در این سوره، انسان‌ها را به کمک گرفتن از صبر و نماز فرامی‌خواند، در تفاسیر منظور از صبر، روزه بیان شده است، امروز در فضای مجازی شبهات فراوانی راجع به اعتقادات مسلمانان مطرح می‌شود، مثلا برخی می‌گویند چه لزومی دارد چرا ما باید گرسنگی بکشیم که فقرا را درک کنیم، می‌توانیم با خوردن و آشامیدن هم به ایتام کمک کنیم یا اینکه می‌گویند ما که به خوردن افطاری امید داریم، چگونه می‌توانیم حال فقرا را درک کنیم؟!

وی  اشاره کرد: در پاسخ به اینگونه سخنان باید گفت که روزه تنها برای فهمیدن حال ایتام و فقیران نیست، بلکه یک عبادت است، تنها یکی از وجوه روزه درک فقراست، روزه انسان را به یاد قیامت می‌اندازد.

استاد حوزه و دانشگاه  یکی از ثمرات روزه را صبر دانست و افزود: روزه انسان را صبور می‌کند، کسی که یک ماه در برابر حلال خدا و آنچه که دست‌رنج خود انسان است، صبر می‌کند و نمی‌خورد و نمی‌آشامد تا بتواند در برابر معصیت‌ها و گناهان صبر پیشه کند، صبور است.

وی  با اشاره به احترام به شهدا، تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که خداوند در سوره بقره اشاره می‌کند، بزرگداشت شهدا است، خداوند کسانی را که به شهدا توهین می‌کنند، عاری از شعور می‌داند، در چند روز گذشته شهدای زیادی در تهران تشییع شدند اما عده‌ای به طرق مختلف دست به توهین به شهدا زدند، برخی از خانم‌ها بدون رعایت حجاب متعارف در کنار تابوت شهدا تصاویری را در فضای مجازی قرار دادند اخیرا نیز روزنامه‌ای در طرحی شنیع و زننده شهدای غواص را به تصویر کشید، غرض از انجام این کارها چیست؟! نباید انبیا و شهدا و اولیا را به تمسخر گرفت افراد توهین‌کننده به اینان قطعا چوب عمل خود را خواهند خورد، این افراد عاقبت‌بخیر نمی‌شوند، شهدا نیز محرم خدا هستند.

حجت الاسلام  اصغری حسامیه تأکید کرد: صبر بر سه نوع است؛ انسان در برابر گناهان، مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها و همچنین در برابر خوشی‌ها که یکی از مصادیق آن همین روزه ماه مبارک رمضان است، صبر می‌کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۱
سنت نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی