سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

سنت نیوز

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

این وبلاگ جهت افزایش اخوت میان برادران مسلمان راه اندازی شده است

بایگانی

مولوی ساداتی

برادر کشی، تفرقه، نابودی زیر ساخت‌ها و جلوگیری از رشد علمی کشورهای اسلامی تنها چیزهایی است که داعش، النصره، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی برای امت اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

به گزارش سنت نیوز، در سال‌های اخیر جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی باعث شد تا بسیاری از ممالک اسلامی زیان‌ها و هزینه‌های زیادی متحمل شوند، در این میان بیشترین سود را غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی با فروش اسلحه و به سرقت بردن دارایی های ملی این کشورها از این ناامنی‌ها بردند؛ برادر کشی، تفرقه، نابودی زیر ساخت‌ها و جلوگیری از رشد علمی کشورهای اسلامی تنها چیزهایی است که داعش، النصره، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی برای امت اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

شواهد نشان از رخنه تفکرات تکفیری و افراطی در عربستان دارد و با پذیرفتن مسئولیت بمب گذاری‌ها و عملیات‌های انتحاری اخیر در عربستان توسط گروه تروریستی داعش که باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران شد، نفرت و انزجار مسلمین از عاملین این حوادث و عملیات‌های تروریستی بیشتر شد تا جایی که بسیاری از علمای اهل سنت نسبت به این اقدامات واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

مولوی ساداتی

مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان با محکومیت بمب گذاری‌های اخیر در مساجد عربستان در گفتگو با سنت نیوز اظهار داشت: بمب‌گذاری در مسجد علی‌بن‌ابطالب قطیف و پس از آن در مسجد امام حسین کاری است که هیچ انسان آزاده انجام نمی‌دهد.

وی افزود: این اعمال ازنظر اسلام محکوم است، این‌ها کار دشمنان اسلام است که از این طریق اهداف خود را پیش می‌برند و این کارها را انجام می‌دهند؛ دین اسلام و پیامبر اسلام حتی در جنگ‌هایی که اسلام مسلط می‌شد منع می‌کرد از کشتن زن‌ها، پیرمردها، افراد بی‌گناه و تخریب معابد و کلیساهای یهود و نصری؛ قطعاً اسلام بری و بیزار است از عمل افرادی که امروز به نام اسلام این کارها را انجام می‌دهند؛ ما این افراد و کارهایشان را محکوم می‌کنیم.

مولوی جهانگیر زهی

مولوی جهانگیرزهی امام‌جمعه اهل سنت بزمان با غیر انسانی خواندن شهادت نمازگزاران در مساجد عربستان در گفتگو با سنت نیوز اظهار داشت: انجام این کارها محکوم است، این‌ کارها نه تنها اسلامی نیست بلکه انسانی هم نیست ، انسانیت برای کسانی که وارد مسجد می‌شوند امنیت قائل است، همان‌طور که قرآن می‌فرماید مساجد مکانی امن است.

وی افزود: افراد و اماکنی که میان مردم اصلاح انجام می‌دهند مانند مساجد، افراد معتمد و ریش‌سفیدان آن افراد و اماکن باید امن بمانند، تروریست‌ها آن‌قدر شعور و درک ندارند که نماز گزاران را هدف قرار می‌دهند، آن کسی که نماز می‌‌خواند تسلیم الهی است و کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند از اسلام و انسانیت به دور است که نماز گزاران در مسجد را از بین می‌برد و خداوند ان‌شالله این‌ها را ذلیل خواهد کرد.

مولوی قاضی

مولوی قاضی امام جمعه اهل سنت شهرستان محترم آباد فنوج با اشاره به حرمت مساجد و عبادتگاه‌ها در گفتگو با سنت نیوز اظهار داشت: هر نظام، ملت و کشوری خطوط قرمزی دارند که مورد اهانت هیچ‌کسی نباید قرار بگیرد و آن مکان‌های عبادی است، هم مکان ‌های عبادی غیر مسلمین و هم مکان‌های عبادی مسلمانان.

وی افزود: به همین دلیل در جنگ‌ها حضرت رسول(ص) فرمودند افرادی که کاری با شما ندارند و مشغول عبادت در عبادتگاه‌های خودشان هستند را مورد حمله قرار ندهید؛ این ایجاد ناامنی‌ها توطئه دشمنان است که می‌خواهند اختلاف میان مسلمانان به راه بیاندازند تا این اختلافات به هیچ شکل درست نشود.

مولوی قاضی تصریح کرد: تعرض به هر مسجد و عبادتگاهی از دیدگاه اسلام، قرآن، حضرت رسول(ص) و عملکرد صحابه محکوم است و نباید به عبادتگاه‌ها و مساجد تعرض شود.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۲
سنت نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی